2011. MÁJUS

2011.05.01

05.01.

Tegnap este anyu mellé feküdtem le, hogy ma reggel Anyák Napja alkalmából egymás mellett ébredjünk. Így aztán szuperül kezdődött a nap. Reggeli után megajándékoztuk Anyut egy csodaszép törzses rózsával, amit azon nyomban el is ültettünk a kertnek egy olyan részére, amit mindenhonnan látni lehet. Délelőtt kimentünk a temetőbe és vittünk virágot a Nagyinak. Természetesen az eső csak addig esett, amíg nem az autóban ültünk. Mikor hazaértünk kiderült, hogy itthon nem is esett. Ebédre a másik nagyimékhoz voltunk hivatalosak és az egész délutánt is ott töltöttük. Délután alig egy órát aludtunk, majd az uzsonna után még egyszer egy órát, természetesen séta közben. Este kicsit korábban mentünk fürdeni és aludni, mert már nagyon nyűgös voltam

05.02.

Reggelre - legnagyobb meglepetésünkre - piros pöttyös lett az arcom. Hogy mitől, azt még nem tudjuk. Több esélyes a dolog. Három napja ettem áfonyát, tegnap, tegnap előtt pedig kekszet, vagyis glutént. Leszaladtunk hát a doktorbácsihoz, és reméltük, hogy azért mehetek közösségbe. Mára van koncertjegyem a MÜPA - ba. ahol gyerekeknek rendeznek komolyzenei koncerteket. Hát, a dokibácsi sem volt okosabb ebben az ügyben mint mi. Szerencsére közösségbe mehetek, úgyhogy irány a koncert. Kicsit előbb értünk oda, ezért hát felmentünk a Duna parton álló kilátóba és csináltunk néhány fényképet is. A koncert előtt még egy gyors peluscsere, aztán jöhet a kultúra. Az egész terem játszószőnyeggel volt borítva, így a szülők is csak zokniba mehettek rá, Rengeteg gyerek volt, a legtöbbjük kb. velem egy idős lehetett. Ót lány játszott különböző fúvós hangszereken,. Gyerek mesék zenéit adták elő, de komolyzenei darabokból is játszottak részleteket. A koncert után aztán leültek a színpad szélére, ahol megnézhettük a hangszereiket. Nekem legjobban egy klarinét tetszett, amit anyirra sorítottam, hogy még az újjam is belefehéredett. volt még ott vadászkürt és fagott is, de azok nem kötöttek le annyira. Az ismerkedés után aztán indulnunk kellett, hogy hazaérjünk ebédre. A koncert nagyon tetszett, remélem máskor is jövünk.

05.04.

Az biztos, hogy nem a mai volt a legjobb napom. Sehogy sem volt jó. Borzasztóan nyűgös voltam és nagyon nyűgös voltam. Persze azért a hintával és a sétával el lehetett varázsolni. De hogy valami jót is írjak, a piros pöttyök az arcomon visszavonulót fújtak. Igaz, hogy a dokibácsi szerint ez most hullámzó lesz - tehát hol jobban látszik, hol kevésbé - , én mégis bízom benne, hogy végleg eltűntek. Az étvágyam is visszetért, az előző napokéhoz képest. Volt, hogy beértem ebédre vagy uzsira fél üveg hamival. Ma ebédre két egész üveg főzeléket ettem meg, némi rizspéppel felturbózva, uzsira pedig egy egész üveg gyümölcsöt megettem. Uzsi után jött a szokásos séta, amihez jól fel kellett öltözni, mivel a szokásosnál lényegesen hidegebb van. Alig volt több tíz foknál és a szél is erősen fújt. Ezek persze nem akadályoztak meg abban, hogy több mint egy órát alukáljak a kocsimban. Miután hazaértünk, jöhetett a rendszeres esti locsolás. Az utóbbi napokban azt hittük, hogy nem lesz rá szükség, mert állandóan esőt mondtak. Természetesen nem jött be a jóslat, marad hát a locsolás. Amíg apu a vírágokat és a veteményest öntözte, addig Anyu folyamatosan mondta nekem, hogy milyen növénynél tartunk. A tanulást nem lehet korán kezdeni.

05.07

szuper idő volt, úgyhogy kirándultunk egy hatalmasat. A mária úton kirándultunk, az Egri vár másolatáig. Most először mentünk el ilyen messzire babakocsival erdei úton. A hullámzó ösvényen jó nagyot aludtam, főleg odafele. A terv szerint ott ebédeltem volna, de olyan erősen fújt a szél, hogy jobbnak láttuk elindulni hazafelé. Mivel remek időt futottunk, simán hazaértünk ebédre. a délutánt a kertben töltöttük,

05.10.

Az Egri várhoz tett kirándulás után, kedvet kaptunk egy komolyabb túrához. Ezúttal a Pilisszentkereszt közelében található szurdokot céloztuk meg. Mint később kiderült, ez bizony merész húzásnak bizonyult. Régebben már bejártuk ezt az útvonalat, igaz akkor még kendőben utaztam. Emlékeinkben valahogy könyebbenek rémlett a terep. Apuék küzdöttek is rendesen, mire a sok sziklán és gyökéren áthurcoltak a babakocsival együtt. Mindezek ellenére nagyon jól éreztem magam, a csodálatos környezetben.

05.14.

Ma voltunk előszörk a játszótéren és ahogy odaértünk rendesen elkerekedett a szemem. Ekkora hintát, még életemben nem láttam. A csúszdáról ne is beszéljünk. Az olyan magas, hogy csak Anyu ölében mertem lecsúszni rajta. Van ott egy csomó mászóka is, de azokra még nem mászhatok fel, mert nagyon kicsi vagyok. Sebaj, azért nagyon jól éreztem magam, még apuval is hintáztam.

05.15.

A mai napon sportegyesületi tag lettem. Mégpedig a Vizipók Sportegyesületé. Ide járok babaúszásra. Mit mondjak, ez a medence egy hangyányit nagyobb mint a kádam. Meg is voltam lepődve, nem csak a szokásosnál nagyobb hullámok, de a nagy zsivaly miatt is. Csilla néni, aki az órákat tartja, nagyon aranyos és jópofa mondókákat tud, amivel sokkal vidámabbá teszi a foglalkozásokat.  Volt hintáztatás, úszógumizás és önfeledt pancsolás Anyuval. A víz alá még nem kellett lebuknom, mivel ez volt az első órám és Csilla néni szerint nem biztos, hogy jót tenne az idegeimnek, ha rögtön ezzel kezdenénk. Nagyon élveztem az egészet és remélem, hogy jövő héten is megyünk.

05.18.

A mai nappal egy teljesen új korszak kezdődik az életemben. Sajnos a dolgok úgy alakultak, hogy Anyunak vissza kellett mennie dolgozni, így Apu marad itthon velem . Anyu nagyon nehezen viseli a dolgot, már attól is odáig van, ha a közértbe megy le nélkülem, nemhogy egész nap ne lásson. Apu már reggel kiköltöztette a járókámat a teraszra, így az egész napot ott töltöttem, A friss levegőnek köszönhetően aludtam is kétszer egy órát, és még az ebédemet is kinnt ettem meg. Amikor Anyu hazaért, már a kaputól rohant felém és azonnal magához ölelt. Nagyon hiányzott már a közelsége. Egész délután a karjaiban tartott, minden pillanatot ki akar használni amikor együtt lehetünk.

05.21.

Veroccsal medenceparty-t terveztünk. A nagyiéktól kapott medencémet fújtuk fel és terveink szerint abban akrtunk pancsolni, Anyuék pedig grilleztek a kertben. Nem sokkal a barátnőmék érkezése előtt a távolban már gyülekeztek a viharfelhők és néha még az ég is dörgött. Gyorsan átvettem a fürdőbugyimat, hogy még a vihar előtt legalább egyszer megmártózzak a vízben. Ahogy megjöttek Verocsék, Ő is gyors vetkőzésbe kezdett és csakhamar együtt élveztük a medencézés örömeit. Mivel a felhők egyre közelebb jöttek, és Jocóék jelentése szerint Szentkereszten már szakad az eső, gyorsan felöltöztünk és elkezdtünk mindent bepakolni a teraszra. Természetesen mire végeztünk, a felhők elvonultak anélkül, hogy akár csak egy csep eső is esett volna. A nagy pakolásban és az ebédelésben annyira elfáradtam, hogy jobbnak láttam aludni egy kicsit az árnyékban. Mindeközben Apuék mindenféle finomságokat sütöttek a grillen.

05.22.

Ma sport nap van, úgyhogy irány az uszoda. Csilla néni helyett egy másik néni tartotta az órát, aki legalább annyira aranyos mint a kolléganője. Mindenféle érdekes gyakorlatokat kellett végrehajtani, de a víz alá merülés ma is kimaradt. Anyuék emiatt izgulnak a legjobban. Egyenlőre senki sem tudja hogyan fogok reagálni a dologra. Ha már a víznél tartottunk, hazaérve Apu kétszer is nekilátott a medencém kipakolásának, de az időjárás mindannyiszor meghátrálásra kényszerítette. Mondanom sem kell, hogy a várt eső ezúttal sem jött el, pedig az esti locsolást remekül ki lehetne váltani vele. Uzsonna után a szokásos sétánkra indultunk és már ekkor dörgéseket lehetett hallani az Oszoly túloldaláról. Onnan még sosem kaptunk esőt, így ezúttal sem aggódtunk. Alighogy hazaértünk, már kezdett is csöpögni az eső, de sajna megint csak szélét kaptuk. épp annyi esett, hogy ne kelljen locsolni, de a hordóban tárolt vízkészletünk, amiből a veteményest szoktuk locsolni, nem lett több. Egyébként is nagyon száraz ez a tavasz, a jelenlegi talajvíz szint 4-5 méterrel van lejjebb mint tavaly ilyenkor, s mivel az egész kertett egy ciszternából locsoljuk, nem ártana egy kis utánpótlás.